Minimalizmus v kúpeľni

IMG_4397_blog

Minimalistom v kúpeľni som bola oveľa skôr, ako to prišlo do módy. Už v časoch strednej školy som bola verná jednej pleťovej vode a jednému hydratačnému krému na pleť. Nové balenie sa kúpilo až vtedy, keď sa predchádzajúce minulo. Na vysokej škole som s údivom sledovala spolužiačky, ktoré si pomaly každé 2 týždne objednávali nové krémiky a sprchové gély od vtedy populárnych katalógových kozmetických značiek. Nikdy som nechápala, ako ich dokážu tak rýchlo minúť, že už potrebujú nové. A už vôbec som nevidela zmysel v tom, mať v kúpeľni otvorených XY balení, ktoré nepoužívate a nakoniec vyhodíte.

Toto nastavenie mysle mi zostalo doteraz. A pretavilo sa aj do rovnakého prístupu k jedlu a potravinám a od kedy som mama, tak aj do vnímania oblečenia a jeho hromadenia. Skutočne potrebujeme vlastniť toľko vecí? Reálne nemáme šancu ich spotrebovať, zjesť, vynosiť.

Áno, človek by chcel všetky pekné fľaštičky. Sama rada chodievam do obchodov s kozmetikou a kochám sa všetkými peknými baleniami a sledujem, čo všetko máme k dispozícii. Skúsme sa však na to pozrieť aj z opačnej strany. Nikto z nás nepotrebuje mať 7 krémikov/olejov, 4 peelingy, 10 masiek na všetky neduhy a k tomu 8 balení šampónu. O súčasnom trende používania rôznych sér, kyselín, retinolov a neviem čoho ešte ani nehovorím. Jednak si nemyslím, že je celkom zdravé takou nadmernou starostlivosťou zaťažovať pokožku, ale taktiež to vnímam ako neskutočné plytvanie zdrojmi a zbytočné roztáčanie celého kolotoča produkcie a konzumu, ktorý s tým súvisí.

Teraz nepoviem nič svetoborné, ale skúsme sa zamerať na kvalitu namiesto kvantity. Síce nás to na prvý pohľad bude stáť viac peňazí, ale nakoniec zistíme, že ani nie. Pretože mať na poličke v kúpeľni hromadu fľaštičiek tiež niečo stojí. Skúsme si vytvoriť systém starostlivosti o našu pokožku, ktorého sa budeme držať a vyhneme sa impulzívnemu nakupovaniu. Povedzme si, že kupovať nové produkty budeme až vtedy, keď minieme tie, ktoré už doma máme. A hlavne sa snažme preniesť takéto nastavenie nie len do našej kozmetickej taštičky, ale celého spotrebiteľského správania.

 

Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním.